onsdag 9 juli 2008

Maja...

Jag har suttit ett bra tag nu vid datorn och skulle lägga in flera bilder på mina loppis fynd..men blogger tjorvar och det går inte att lägga in bilderna..jag lyckades bara få in en bild och det var på vår katt Maja...


ser ni..det är hon som har lagt beslag på gästrummet..hii..hii..hon ligger alltid här och tar sina tupplurar...hon vet hur man väljer bästa platsen..en vit kudde, jag kan ju bara säga att den är full med katthår nu...
Jag får väl göra ett nytt försök i morron med att lägga in nya bilder..vi syns då..
Kram Anette

34 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Morrr..n på det Maja..f´rlåt..Anette menar jag..läget..skönt med semester....solen skiner riktigt så ordentligt nu..äntligen..fast lite kyligt morgon och kväl..idag är det en dag utan något speciellt..lite städning där..lite måla där..lite sol...där och ja..faktiskt semester...Maja är så söt där hon ligger..såg att Mia hade en sån kudde ..är det någon populär kudde detta kanske..den var söt iallafalll..har du badat än?.Det har inte jag gjort..brukar göra det ganska tidigt....får ta några dopp i havet nästa vecka..:)..må såååå skönt..kram ..PIA

Stämningsfullt sa...

Hej!
Det är klart att hon har lagt beslag på gästrummet! Vem skulle inte göra det liksom? :)
Ser mysigt och mjukt ut på den där kudden !
Ha en bra dag.
Kram!

♥ Pia... sa...

hahaha..jag hoppar över badet och tar en kanelbulle istället..det ääär för kallt..ser just nupå tv4s gomorron och de är på gotland...ser så skönt ut..verkar varmare där..ja får ta en kopp kaffe nu och inte sitta vid datorn..haha..ha de ..igen...PIA

hemtrevnad marie sa...

Hon har smak Maja!!:)
Kramis

Vit Spets sa...

Godmorgon!
Idag var det lite kallt, igen! Vi hade tänkt packa picknickkorgen & cykla till Hägnan - medeltidsveckan börjar, men det får nog bli en annan dag... jag förstår att Maja sover så sött där - säkert hela dagarna lång!
Kära Anette, jag skulle vilja ge en lavendeldoftande franskt dokument åt alla för Ni är verkligen så goa, självklart kan jag sy åt dig...
Kramis
//Siv

n o r d i n g å r d e n sa...

Nämen Maja, ja man får inte vara dum, klart man tar bästa platsen i huset och utser sig själv till gäst, lite scheeba på silverbricka intill sängen vore nog inte helt fel heller, el en skål med räkor, ligger på finaste gräddbakelsekudden! Jag förstår henne, jag skulle också slängt mej omkull i den sängen och haft svårt att stiga upp; ) Kikar in i all hast, ska byta inlägg senare i dag, nu väntar jobbet! Lyckliga du som har semster men det är kallt, var bara +7 när jag klev upp!! Mari.

My Lovely Things sa...

Hej!!
ja katter lämnar verkligen spår efter sig..
jag har vita överlakan som skydd i min vita soffa..katten lämnar svarta hår och annat skräp efter sig..
Men det går ju rättlätt att få bort..

Ja blogger blir man rätt trött på..
ha det så bra..
ska bli kul att få se dina fynd sen..
kram anna

Lilla huset på prärien sa...

God förmiddag får jag säga då! Har varit ute en promenad precis. Solstrålarna tittar fram ur regnmolnen och jag gick sakta mak och bara njöt. Visst är det mysigt med sommarmorgnar!? Lilla katten ser ut att ha det lyxigt och bra hemma hos dig.

Kram Jenny

Vardagslycka sa...

Hej Anette!
Vad mysigt Maja ser ut att ha! Kudden är ju såå fin!
Ska bli kul att se vad du har fyndat sen.
Idag är jag ledig och solen skiner och jag har inget speciellt inplanerat, så vi får se vad jag ska hitta på!
Vad ska du göra?
Ha en bra dag!
Kram, Carina

Monolilith sa...

Vilken söt bild!Maja ser ut som en liten ängel på ett vitt moln :)

Ett hus i vitt sa...

Det är väl klart att hon trivs i ditt toppenfina gästrum. Skulle jag med göra om jag var hon ;-). Hihi såg förresten dina fina däckstolar! Jag har med nästan lika och jag hade visst också pyntat med en zinkbalja och vita blommor ;-). Såg ditt inlägg först nu...:-)

Millygarden sa...

Hon valde rätt kudde Maja! Den mjukaste... Vacker bild med kissen Maja som passar in i miljön!!


Ha det gott!
Kram Marina

rosenfröjd sa...

katter är smart djur :-)
det var för övrigt en väldigt vacker bild. ser fram emot de övriga!

kram/
¨M¨

Ina sa...

Ha, ha känner igen det där, våra katter har också en tendens att välja platser att sova på som man kanske inte vill att de ska välja. Har fullt med katthår på våra stolar i vardagsrummet till exempel, ser allt annat än fräscht ut... Men visst är de goa och det ser så hemtrevligt ut med lilla Maja på kudden.
Kram Ina

Vitt och blandat sa...

Hej hej! Ditt hem är fantastiskt å din butik likaså =) Ditt hem är det i särklass vackraste jag skådat! Med din blogg och dina bilder ger du inspiration och glädje, ville bara säga TACK! Jag längtar till jag kan komma till er butik igen å införskaffa mer fattigmanssilver =) Varma kramar från ett regnigt Luleå/Anneli

Mitt hvite hus sa...

Så koselig Maja har det. Skjønner godt hun har valgt dette rommet. pent å koselig . Å kankjse hun nyter stillheten:=)

Klem Kerstin

Skatan sa...

Hej igen,

vi blir här till på söndag. Börjar i ärlighetens namn bli lite less på vädret...

Hoppas du får till det med bilderna. Skall bli kul att se.

Vi ses!

spetsar och änglar sa...

Ser ut att ha det underbart på den vita kudden ;)

Kram Heléne

Sunells sa...

Katter brukar ju välja de bästa platserna:) Ska bli kul att se dina bilder, ska kika in i morgon igen.

Kram Katariina

Home No.1 sa...

Hej Anette!
Ja katter går sina egna vägar en riktigt skön sån i detta fallet *ler* och det gör även datorskrället ibland...
Kram Annica.

Fabrikken sa...

Det så jo riktig så godt ut å ligge der, forstår hvorfor hun ikke vil flytte seg. Og flotte omgivelser er det jo også :)

Klem fra nr. 5

Annika sa...

Inte bara för gäster ser jag... Vem skulle inte vilja ligga där i sängen med bland fina kuddarna.:) Katthåren syns inte härifrån:) Synd att det inte fungerar med bilderna så bra, skall bli spännande att se din loppisfynd....

Ha en trevlig vecka.
Kram Annika

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej hopp!

Ja det gör Maja rätt i, den platsen skulle jag också lägga beslag på...ser så mysigt ut.

Här har det varit bloggtorka på ett tag nu. Men nu ska det bli ändring på det!

Många kramar
Anna

eva sa...

haha..ja det är jobbigt med strulande bloggar..vill man blogga och lägga in bilder blir man tokig om det inte funkar!! bilden på katten är ju söt! kram kram/eva

Kamomilla sa...

Maja hon kan ta ut det goda i livet hon, kan jag se... Vår Zaida har sina givna favoritplatser också, ofta på en hög med nystrykt byke... Morr alltså. men det är saker man får leva med...

Jag har också haft jobbigt med bloggbilder, för att få in ett helt inlägg går det åt minst en timme och en hemsk mängd tålamod...
Jättejobbigt!

stina sa...

En katt med god smak ! Hon passar välldigt bra på den fina kudden....tittar in i morgon för jag är nyfiken på dina fynd ! Hoppas att det funkar att lägga in bilder i morgon!
Kram stina

Inspiration i vitt sa...

Jaa du en katt lägger ju sig inte var som helst det måste vara bra energi i ditt fina rum.
Kram/Ingela B

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Vad många fina inlägg jag har missat på slutet,hårdisken har ju krashat kram Maria

Sallys hus sa...

Hallå!
Ha ha...känner igen det där med nedhårade kuddar!!!
De är söta att se på de små liven men hu vad de hårar!!!
Ser att hon också har ett nytt favvo rum!!

Vet du vi hann knappt innanför dörren efter vår lilla minisemester förns jag började måla och sy....nästan på samma gång!
Hi hi...det är ju inte precis så att man längtar efter att åka bort någon längre tid!
Snarare efter att få bara vara hemma så man kan få nåt gjort!

Hur har ni det då???
Ska ni åka eller fara iväg någonstans säger ni säkert...*blink*...????


Ha en härlig torsdag!
Kram Katarina

Sallys hus sa...

Just ja...en sån skärm du köpte....sån stog jag och höll i då jag var i Nora...
Hade tänkt haden till butiken och skriva typ Välkommen eller öppet på....men den fick ge vika för en massa annat.
kram

Hjärtat Mitt sa...

Jag tycker att hon passar in i resten av rummet ;)
Tråkigt med katthåren bara.

Kram Mari i Marieholm

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Anette! Så söt Maja som ligger på runda fina kuddbakelsen. Försår mycket väl att hon väljer nya gästrummet...där är ju så fint...Brasskärmen du fyndade var underbar....wow alltså...det var nog meningen att den skulle hamna hos dig...där kommer den till sin rätt...Tack för tipset ang tidningsartikeln...så fiffigt...det måste jag också prova....2dagar kvar innan jag går på semester...jisses vad jag längtar nu :-) Kramisar Paula

Anonym sa...

Hej det är bara jag igen som brukar smyga omkring inne på Din blogg.
Var skulle annars söta Maja ligga om inte i Ditt fina gästrum. Vilket gästrum det är!!!! helt fantastiskt, det också måste jag tillägga eftersom Ditt hus och butik är nog det vackraste jag sett på länge. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen jag är MÖRKGRÖN i ansiktet av avundsjuka.
Samtidigt är jag så glad att jag kan kika in till Dig och få både lite tips och ideér.Jag hoppas verkligen inte att Du slutar blogga.
Fortsatt trevlig sommar


Eva

Vintage sa...

Älskar dom rosenkuddarna,har du sådana i din butik? Kram Susanne