torsdag 1 april 2010

Påsk dukning

I kväll ska jag börja duka, för i morgon kväll ska jag ha goa vänner på middag !! Ohhh så roligt det ska bli, det var så länge sedan jag hade det, ni vet hur det är, vardagen spinner på och man har så lite tid till att träffas, men nu är jag ledig i flera dagar, så då har jag tid att fixa och göra det mysigt och gott. Jag gillar att duka vackert, så det är därför jag börjar med det redan ikväll...




Ikväll ska jag fylla våra Påskägg, våra döttrar är ju tonåringar nu, men jag fyller ägg åt dom också, man blir väl aldrig för gammal för ett välfyllt Påsk ägg, eller hur ??
Nu vill jag önska er alla en riktigt GLAD PÅSK !!! Så syns vi snart igen
Kraaam Anette
P.s Upptäckte ju nu att det är 1:a April idag..hmmmm..måste komma på något kul lurendrej..fniss...

50 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Glad Påsk Anette. Dina gäster kommer och mötas av ett vackert dukat påskbord, man blir glad bara av och sitta och titta på din dukning. Idag ska jag handla mat, ska starta tidigt. Ser fram emot mycket god påskmat, och godis förståss.
Ha den bästa av helger
Stora påsk-kramen till dig vännen.
AnnaMaria

Mitt Stugliv sa...

HejHej

Ha en riktigt fin påsk och en trevlig kväll i vänners lag..

Glaaaad Påsk
KramKram
Lotta

dea sa...

Dein Riesenei ist bezaubernd, und an diesem schön gedeckten Tisch würde ich auch gerne platznehmen!
Frohe Ostern
Dea

inmyhouse sa...

GLAD PÅSK till dig och din familj,,, stor påsk puss på Nisse.

Kraaaaaaaaaam j

Vintage House sa...

Ja det ska bli härligt att få träffa vänner och familj och bara njuta.
Du få visa din påskdukning sedan...
påskägg blir man aldrig för stor för;)
önskar dig en ljuvlig påsk med massa mys med vänner och familj.
kram
sandra

Ett Vitare Hem sa...

Önskar dig också en riktigt härlig påsk!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Västbacken sa...

Det blir nog en fröjd att komma på middag hos dig så fint som du kan göra. Vi ska också träffa vänner och släkt under påsklovet.

ha en trevlig helg

kram

Millygarden sa...

Hade gärna varit gäst på din middag! Det kommer bli så ljuvligt fin dukning. Ett välfyllt påskägg blir vi aldrig för gamal för..inte jag i varje fall:-)

kram Marina

hemtrevnad marie sa...

Nej godis lär man väl aldrig bli för gammal för, hihi!
Önskar dig och de dina en riktigt fin påsk vännen, kraaaam!!

Bitte sa...

Vilken fin dukning du har gjort!

Nej, man blir aldrig för gammal för ett smaskigt påskägg, men trots det sa min son (18 år) igår att han inte vill ha något påskägg i år. Va!??

Jag vill i alla fall ha ett... ;-).

Önskar dig en Glad Påsk!

Påskkramar
Beatrice

Rummet för välbefinnande sa...

Jag ska faktiskt ta och slita mig lite grand från lokalen :) :)
Kommer att åka bort några dagar och bara vara, njuta av lugnet och koppla av lite.
Det kan nog vara välbehövligt efter allt det hårda jobbandet. Sen kommer jag hem med ett huvud sprängfyllt av idéer kan jag tro!
Så roligt med bjudningen. Jag gillar också att duka och lägger tid på det. Sen kan man sitta hur länge som helst och äta, prata och umgås.
Ha nu en riktigt fin påsk min vän och jag hoppas att du också får en riktigt skön ledighet - för det är du värd!
Bamsekramar Mia

Min Skattkammare sa...

Åhhhh.....det där fina ser nog dina vänner fram emot, men säkert mest att få träffa dig! ;o)
Men det är väldigt mysigt att få sitta vid ett vackert dukat bord, det känns festligt och extra!
Nu önskar jag dig en riktigt "GLAD" påsk där du är omsluten av goda vänner och familj.
Kram Kicki

Lilla Blanka sa...

Hej goa Anette!

Åh vad mysigt det låter!
Vi har det precis som du säger, full fart med vardagen och man vill ju träffa vänner och bju hem, men oftast så hinner man inte... alla har så fullt upp nuförtiden.

Tänk vad mysigt ni kommer att få, och vad roligt att duka fint och riktigt pynta till det!

Kram och Glad Påsk vännen!!! ♥
Mia

Ps påskägg fylls det hemma också, både barnen och vi vuxna tycker det är jättekul =)

Fia sa...

Vilken framförhållning du har som dukar redan i kväll (önskar att jag hade de). Det ser ut att bli så fint med den härliga linneduken och det vita porslinet.
Önskar dig en glad påsk
Fia

Christinas låvebutikk sa...

God påske til deg og dine;))

pysseltanten sa...

Halloooo Anette!
Här blir de dukat fint på påskafton...Jag jobbar imorrn...
Fast barna ska ha lite kompisar över, på spelkväll resp. filmkväll...så de blir ju liiiite dukning...hihi..fast dom har nog lämnat de estetiska ögat hemma....hihi..
Ha nu en riiktigt GOOO påsk...o ät MASSOR med godis...preciiiiis som de ska va...De ska va gött o leva, annars kan de kvitta...=)))))
GLAD PÅSK!
Kraaamizar Git

Gårdsromantik sa...

Så vacker påskdukning!

Påskägg blir man aldrig för gammal för:-)

GLAD PÅSK!

Önskar Maud

Monica, blogg Betongkrukan sa...

Hej Anette,
Glad påsk önskar jag dig! Det är så mysigt att lägga ned lite extra tid på dukningen, dina gäster kommer garanterat inte bli missnöjda!

Ha det gott!
Monica

Loveforpiemonte sa...

I can't understand your blog, but I love the pictures. One thing I do understand so here it comes

Glad Påsk

Greetz Madelon (Holland)

Karin Lindström sa...

Hej Anette
Så mysigt att duka fint, och så trevligt med gäster. Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll och en härlig Påsk!

Många kramar

Karin

Vända blad sa...

Alltid roligt att duka fint! Påskägg är ju en klassiker, det kan man väl aldrig bli för gammal för?
Glad påsk!
Kram Maria

Sally och jag sa...

Glad påsk Anette! Härligt att ta sig tid att duka lite extra fint.

Ha en fin dag!

Kramar från
Sally och jag

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Halloj Vännen!
Dukningen kommer att bli ljuvlig, garanterat!! =)
Va?? Har du inte fixat karamellerna än?? Tok där ;)
Jag fyllde på med drygt 1 kilo igår...så det säkert räcker!
Ha den bästa påsken vännen!
Kramar Camilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Å va kul med middag och att duka vackert! Jag brukar också börja kvällen innan, för att det är så kul!!! Men man vill ju ta det lugnt dagen i fråga, för då är det ju ändå en massa annat som ska göras. Nej, man blir aldrig för gammal för påskägg, och vilket vackert ägg sen då!!!

Vid ditt vackre bord hade jag gärna varit gäst!

Ja 1 april, mina föräldras bröllopsdag, tänk vilken kul dag att gifta sig på: )

Ha en riktigt GLAD PÅSK Anette med familj och tack för alla fina påskbilder och inspiration!! Påskhälsn fr Nordingården.

Annas skattkammare sa...

Den dukningen kommer bli ljuvligt fin! Håller med om att man aldrig blir för gammal för ett påskägg med godis! ;)
Önskar dig en skön påskhelg!!
Kram /Anna

Unknown sa...

A fantastic set table, many good friends, good food and a lot of time - I love. Have a beautiful time and a lot of fun.

Beso

VINTAGE

The Secret Garden sa...

Kikar in och önskar dig en GLad Påsk! :)
Det kommer säkert att bli en härlig dukning det där.

Ha det gott!

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vill önska dig och familjen en riktigt glad påsk. din dukning kommer att bli den finaste. Hm... nu ser jag dina fina handdukar... jag har ju massor av "kronmönster" kanske ska brodera lite sånna.. Ha det gott Kram Aydan

Unknown sa...

Hej Du Rara!
Jag ville bara kika in och önska dig en riktigt trevlig påsk! Kram Petra

Pilgården-Susanne sa...

Glad påsk! Glöm inte fota dukningen! Du gör så vackert jämt!
Kram Susanne

Designe sa...

Åh va trevligt och så fint du gjort! Gillar din fina trälåda! Ha en trevlig påsk! Kram :)

Ulla-Kristiina sa...

Beautiful pictures!

Happy Easter for you!!

Unknown sa...

Hoppas att du och din familj får en härlig påskhelg och njut ordentligt av ledigheten. Visst blir inte barnen för stora för påskägg (inte vi heller...)
Kram Anna

gamla skolan sa...

Tror att det bli en alldeles perfekt middag och dukning ! Önskar dig en riktigt glad påsk ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

LOPPISLIV sa...

Blir nog en fin dukning och trevlig middag, alltid roligt att träffa goda vänner och äta lite gott. Vi ska på middag till våra vänner under påsken, ska bli ljuvligt roligt, synd bara att det är så långt mellan gångerna, men som du skriver kommer vardagslunket mellan, då är det perfekt att passa på när det är lite extra lediga dagar. Glad påsk önskar jag dig vännen! Kram Paula

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

Men ditt skarpa sinnen för stil..kommer bordet bli jättefint!!
Mysigt att få tid med middag!

Ha en underbar påsk tillsammans med din familj!!

Kramis Sanne!!

Tulipa sa...

Hej Anette!
Visst är det kul att duka och göra det riktigt fint och välkomnande...

Jag önskar dig en superskön påsk med vila och trevligt sällskap!

Påskägg blir man väl inte för gammal för..*ler*...

Kram Mariette

nettans lantliga hem sa...

ÖNSKAR DIG EN RIKTIGT GLAD PÅSK!

Kram Nettan

Unknown sa...

Hej vännen,

Ville bara ge dig en stor påsk kram och önskar dig en härlig kväll i goda vänners lag imorgon.

Ses vi i Blåkulla ikväll????
Kan bli lite svårt att hitta varandra så därför önskar jag dig en härlig påskhelg här och nu.

Kramisar Jeanette

Norregård sa...

Hej Anette!!!
Så mysigt att sitta vid ditt påskade bord;o)

Ha den bästa Påsken nu!!!
Kram Kram Malin

Lenas trädgård sa...

Nej, för gammal för påskägg blir man nog aldrig, fråga min man!
Men i år får han faktiskt avstå...högt blodtryck, för mycket kilon gör att nu gäller "andra bullar"!
Ha en riktigt trevlig påskhelg med dina gäster! Här kommer några till oss påskdagen, annars blir det lugna o sköna slappardagar.
Lena

2,9-Marie sa...

Glad påsk! Hoppas att några vårtecken visar sig även i norr! Här i söder har vintern varit ovanligt lång, men nu känns det verkligen att den är här - härligt! marie

Nostalgi sa...

Glad Påsk! Vill också passa på att säga att din blogg alltid är så inspirerande!

Marianne

Inspiration i vitt sa...

hej vännen, jaa tänk om man hade lite mer tid till att träffa de man gillar allra mest. Är säker på att dina gäster kommer att få det hur mysigt och trevligt som helst.
Glad påsk och kram på dig/Ingela

Marie/Barbro Stockholm sa...

Tack för din inspirerande blogg med sån pricksäker känsla för vad som är vackert!

Interiörboden sa...

Hej!!

Jag vill önska dig en GLAD PÅSK!!
Hoppas att du får en jätte fin helg, med mycket god mat och mycket, mycket påskgodis :)

Kram Sandra/Interiörboden

Interiörboden sa...

Hej!!

Jag vill önska dig en GLAD PÅSK!!
Hoppas att du får en jätte fin helg, med mycket god mat och mycket, mycket påskgodis :)

Kram Sandra/Interiörboden

Birgitta sa...

Önskar dig en Glad Påsk
Björklyan

Marie sa...

Visst är det mysigt att träffa goda vänner och äta lite god mat och extra mysigt blir det ju om man dukar vackert också.
Jättefina bilder och påskägg blir man aldrig för gammal för, hihi.

Ha en Glad Påsk Anette!
Kram Marie

Syster vit sa...

Hej Anette, jag önskar dig en riktigt GLAD PÅSK med gott umgänge och godisätande :-). Just nu fick jag fram vitfärg och pensel och ska måla några påskägg vita innan jag ska åka till jobbet, pynta dom får jag göra ikväll.
Kram LIselott.