måndag 4 juli 2011

Dörrarna

Hej på er allihopa ! Nu är helgen över och en ny vecka börjar, en del av er har säkert börjat sin semester, jag jobbar två veckor till. Här får ni se dörrarna när de är grundmålade, vilken skillnad bara det !! Många av er har gissat rätt vilken färg de ska bli på dom. Jag längtar tills de är färdiga så att ni får se..Kulören avsöljar jag inte ännu, men som sagt, vita ska de inte vara, de är bara grundade ännu...Här ser ni även trappan som jag har vitoljat, det blev mycket ljusare. Fönstren på verandan ska också målas snart, de ska bli vita.




Det växer bra i min trädgård, här ser ni landet där jag har planterat Syrenerna, tanken är att det ska bli en berså, lummigt och mysigt...det gäller att ha tålamod då man har en trädgård.






En trogen följeslagare har jag då jag går omkring i trädgården och vattnar och rensar, vår goa katt Maja, ser ni henne där bakom rosorna ?






Och här har vi då lilla Nisse, nytrimmad och fin, han ser ut som en liten valp då all tjock päls är borta. Det var allt för idag ! Ha nu en fin Måndag alla


Kraaam Anette


37 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Dina dörrarär ju redan såå fina. Men visst är det skoj att få sådant gjort som man länge tänkt göra. Vita dörrar till din vackra veranda blir perfekt. Som ett nytt hus ;)
Ha en bra vecka !
Kraam
Sanne

Pia sa...

ATT det kan göra skillnad! Så fint, såå!
Åh, din trädgård! Här växer bara ogräs (förutom mårbackorna som växer i krukor), då hundarna kissar och trampar ihjäl allt, grrr!

Jag har en veckas semester nästa vecka...

Hoppas du får en fin ny vekca!

Kramar!!!
-Pia-

LOPPISLIV sa...

Ohhh så fina dörrarna blir, först trodde jag du skulle ha dem vita när jag såg bilden, så det ska bli spännande att se vilken färg du väljer, tror jag gissade på grått el grönt innan, men det första gissar jag på :-)) Och lille söte Nisse vovven, så liten han blev, som du säger, precis som en liten valp, han är en riktig bloggkändis nu din lille Nisse...hihiii Idag får du vila lite efter din långkörning igår, förstår att du blev trött av den. Allt gott, Stor kram Paula

LOPPISLIV sa...

Nu snurrar jag till det...det var ju i lördags du vart iväg :-) Men ta det lugnt ändå idag..fniss. Jag har kvistlackat igår, och i eftermiddag ska det målas, för det blev en tur till Lund igår istället för målning som planerat :-)) Kraaaam kram P

Malin's Hus sa...

hej svejs söta Anette!

Vad fint du har det, vitt blir ju super på fönsterna med. vitt ska det ju va :)

Love ditt zinkbadkar,det e ju guld värt o ha hemma.läckert!

må så gott o KRAM I MASSA!

Lisa sa...

Så fint du har det. Längtar tills jag får ett hus nån gång. Umm undrar vad de blir för färg på dörrarna ?? Nisse är för söt. Ha en skön vecka. Ska visst bli sol uppöver. Själv far jag väl till ett regningt Norge som vanligt,haha

Kram Lisa

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj vilket jobb att ta bort färgen på dörrarna, alla dessa lister, skrymslen och vrår...Vad fin trappen blev, vad har du använt för olja? Spännande att få se dörrarna när de är färdiga.

Vad fin Nisse blev, nästan som en ny hund=) Min moster hade en gång en pudel och hon hade fått rådet att inte trimma den första året. När det sen väl blev gjort skämdes hunden så mycket så han satte sig med rumpan in i ett hörn för att försöka gömma sig. Sen vande sig hunden och tyckte det var skönt att inte ha en massa varm päls.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Vardagslycka sa...

Vad fint det blir med nymålade dörrar! Alltid kul med förändringar. Jag gissar på att de blir gråa så småningom.
Och visst är det härligt att pyssla i trädgården, men hos oss är den inte alls välskött. Gräsmattan klipps och jag har mycket blommor i krukor men rabatter hinner jag inte med. Tröstar mig med att den tiden säkert kommer längre fram.
Vad söt Nisse är nu när han är nyfriserad. Tycker han om att vara nyklippt? Vår lilla buse ska ju egentligen vara långhårig, men vi brukar klippa ner honom emellanåt för det tovar sig så väldigt och det gillar han inte!
Ha det gott. Kram, Carina

annashusidingtuna sa...

När du vitoljar vad använder du för fabrikat då? Har funderat på om vi ska göra så på vår altan för jag har sett på fler bloggar att de vitoljar men själv har jag aldrig sett det i butik...men det blir ju lite frächare än det där mörklagda golvet som det blir när man oljat många gånger..
Tacksam för tips!
Anna

Marie sa...

Så fint det blir, ska bli spännande att se vad det blir för färg på dörrarna!!!!

Jag kom på att jag har ju glömt att svara på din fråga om vår syrenberså. Jag tror att det är 4 år sedan vi planterade de syrenplantorna, det är helt otroligt vad de har växt sen dess (det var pyttesmå syrenskott som vi fick av Jannes föräldrar).

Ha en bra dag!
Kram Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackra dörarr och enstre!! Älskar den tarppan och veranda, en sån skulle jag emd vilja ha!!! Vacker treädgård och så gulliga Nisse och Maja är, min Eskil & Sören följer runt överallt och donar på gården också=) Mari.

hemma hos lilla mej sa...

Åååå,vad fina dina dörrar blir.Sha bli spännande att se när det är klart.Vad himla fin trädgård du har.Åååå vad söt Nisse blev nytrimmad och jätte söt.Ha en fin måndag.Kraaam Rita ♥

Ljusa vardag sa...

Jättefin entré! Trodde först dörren skulle bli samma färg som fönstren är nu men om du ska måla om dem så får jag nog gissa på lite åt det bruna hållet. Ska bli spännande att se resultatet! Kram Anna

Lisas torp sa...

Spännande med ny färg på dörrarna! Undrar just vilken färg du väljer...!

Så fint du har i din trädgård och så härligt med dina små husdjur som vill vara nära hela tiden! Nisse är verkligen en sötis!
Kram
Lisa

Marita sa...

Verkligen vackra dörrar! Jag gissar att du kommer att måla dem i engelskt rött! Det gör sig fint mot de flesta kulörer!
Jag börjar min semester idag!!! Underbart! Så är det bra "jobba ute på tomten" väder också...mulet och svalt!
kramar, Marita

Sallys hus sa...

Hallå där!
De är så fina dina dörrar!
Vad flitiga ni är!

Mmm....man måste verkligen ha tålamod med växtligheten. Det kan vara lite svårt att tänka sig hur stora växterna kommer att bli tycker jag....många ser ju så fjuttiga ut i början.

Jag har rensat upp runt min syrenberså som jag hoppas ska sätta fart nu och bli lummig o fin.

Både Maja o NIsse är så sööööööta!

Kram kram Katarina

rosenälvorna sa...

Det blir ju jättesnyggt med dörrarna! Och så lilla söta Nisse, visst blir de som valpar igen :D Här i Ystad och trakterna runt, så vimlar det med Westies och vi bara står och berömmer våra små fyrbenta varelser ;) Christina

Vintage House sa...

Hej
Så vackert det kommer att bli och vita fönster kommer bli toppen..
Riktigt fint i trädgården oxå:)
ha nu en skön måndag
kram
sandra

Anonym sa...

Det blir nog svart.Det verkar vara det "nya" som dom flesta väljer om man kollar på inredningsbloggar.

Nettan

Anonym sa...

Hei.

Så fint det er hos deg:) Dørene dine
er så vakre i seg selv at jeg tror de blir flotte uansett farge.
Jeg har også en katt (1 av 3) som liker å være med i hagen, hjelper gjerne til med litt graving også.
Og en hund, som akkurat som Nisse foretrekker myke puter og sofamys :) Ønsker deg en flott sommer.
Lise fra Norge

Norregård sa...

Visst kommer de att bli grå:))) Så snyggt!!! Så mycket fint du har i trädgården oxå:))

Ha en bra måndag!
Kram Malin

Nyanser av vitt sa...

Dörrarna är redan jättefina. Spännande!
Kram Agneta

Ett hus i vitt sa...

Åh så spännande att se hur det blir med din dörr och fönster! Jag har själv gula dörrar och fönster och funderar fram o tillbaka om de ska målas... Vitoljad trappa blev ju superfint, det vill jag med göra :-).

Slår vad om att det blir kanonfint hos dig :-).

Kram, Anette

Annalisa - LISA LIBELLE sa...

Hi! So nice and pretty! And i love your white dog!! Have a nice Summer, lovely from LISA LIBELLE from Switzerland

Evelina sa...

Men, vilka fiina dörrar!

Kram Evelina

Kamomilla sa...

Vad spännande att se vad det blir för färg!!
Nisseliten.. vad fin han blev! :)

Anonym sa...

Å va fina dina pardörrar blrv! Jag älskar pardörrar. Vill ha det överallt :-). Johan börjar bli trött på att jag drar hem en massa dörrar. Hihi!!

Nu har jag öppnat min webbutik. Inte helt komplett men nu tjuvstartar jag iaf! Välkommen in :-)

Kram Linda

Lina sa...

Så FIIINT, både ute och inne!!! I Like! Vill oxå fixa till vår omålade trall... får se om det blir denna sommar :o)

Kika gärna in hos mig och min relativt nya blogg om du har en liten stund till övers ;o)

Må så gott!

Inas sa...

Hejsan!
Det ska verkligen bli spännande att se vilken färg det blir... och fina bilder du visar. Härlig trädgård, Jag jobbar på min och hoppas att den ska bli lika fin någon dag. Ha en trevlig vecka och lycka till med målningen. Kram Ina

Änglatussar sa...

Vad fina dörrarna blev och lill-Nisse likaså!

gamla skolan sa...

Dörrarna är så vackra , så perfekta till ert fina hus !!
Nisse sötnos !
Kramar // Susanne ♥

Designe sa...

Det blir superfint med vita fönster och överraskningsfärgen på dörrarna! :)...tror fortfarande att det blir grått!:) Så mysigt med en liten följeslagare på gården och Nisse är så söt! Kram :)

Millygarden sa...

Så flitig du är vänne i norr här händer inte så mycket på renoveringsfronten men ett utekök har vi fått till som väntar på kran! Hmm ska jag gissa så tror jag att du kommer måla dom vackert gröna? eller? oavsett vilken färg du valt blir det superfint det är jag säker på.

Kramis Marina

Lilla Blanka sa...

Men din lilla retsticka som håller oss på halster då där ;)
Dörrarna är så himla vackra, jag önskar att vi kunde ha pardörrar här men det får inte plats :(
Jaha jag gissar ju på blå dörrar men det är nog fel ;)
Kram o ha en fin kväll!
Mia

MINA FINA RUM sa...

Hej, vad fint det blir!
Tycker att ert altangolv blev så himla fint, funderar på att göra likadant. Kan du inte lägga ut vad det var för olja ni har använt? Har länkat till din blogg från min blogg, hoppas det är ok!?
/Malin

pysseltanten sa...

Superfint med dörrarna...
Kan de vara så att de ska bli BLÅ?...
Kraamizar Git

Anonym sa...

Jag tycker verkligen du borde tänka om gällande fönstren. Den fina gldockrafärgen är typisk för gamla fönsterbågar och dörrar, och ger huset en gammeldags charm. Vita dörrar och vita fönsterbågar är ett helt modernt fenomen och kommer ta bort mycket av den gammeldags lantliga charmen på ditt hus. Även invändigt skulle det se bra ut med lite mer färg. Vitt är fint men inte överallt jämt.