måndag 9 september 2013

Mitt nya slagbord !!!

 Äntligen har jag hittat slagbordet som jag har sökt efter i flera år !!! Kan knappt fatta det själv, nu står det här hos oss i matsalen..perfekt storlek och perfekt färg, det var bara att ställa in det !!


Ser ni vilken fin yta det har..!!! Och det väger massor, det var tungt att lyfta in det..men nu står det här och jag är såå nöjd..Inga mer stora matdukar, ett sånt här bord ska synas eller hur ?
Jag är så nöjd så hjärtat hoppar av glädjeskutt varje gång jag tittar på bordet..Nästa inlägg här på bloggen ska jag visa då jag dukade på bordet, jag bjöd döttrarna med sina killar på middag i Lördags, det är så roligt då man kan samla alla, på veckorna är det svårt att göra det då alla går olika skift..
Ha en fin start på den här veckan
Kraaam Anette

38 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon, vilket fynd så fint slag-bord.Ha en fin dag!/Ann-Catrin

VINTAGELINE sa...

God morgen!

Bordet er supervakkert! Fantastisk fage og patina.
Ønsker deg en toppen dag, Anette!

Klem

Clara Malvina sa...

Heelt underbart! Alltså vilken yta & vilken färg!!! Nu blev jag sugen och inspirerad att byta mitt mindre roliga matsalsbord o stolar (från Mio) till äldre bondrokokodtolar och ett vackert charmigt bord!!! :) trevlig måndag!!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Såå fint! Kan tro att du är supernöjd! Jättevackert bord och passade som en smäck hemma hos dig! Kuul!

Kraam
Petronella

Anonym sa...

Vilket fint bord.Var hittade du det?Ytan är så fin så..
Kram:Nina

Melody and M.E sa...

Vilket helt perfekt slagbord! Jag älskar slagbord och tar mig alltid en titt på sådan när jag är i en antikaffär!
Svårt att hitta riktigt stora och dessutom sådan fin målning som ditt! jag har själv ett stort, men tyvärr hade någon målat benen ett antal gånger så det har inte samma yta!
Kan bara gratulera!
M.E

Disa E sa...

Så himla fint !!!
Tror jag det att du är nöjd :)

Anonym sa...

Det är just ett sån't här som jag har letat efter o letar fortfarande. Men skam den som ger sig, du har ju lyckats!
Så JÄTTEFINT slagbord, passar verkligen hos dig. Kicki

Ett ögonblick sa...

Perfekt!!

Ha en bra dag!
//lisa

Anonym sa...

Sååååå snyggt! Grattis till det fyndet!

Soldat Rymans Stugor sa...

Åh, vad vackert det var, ger stora och nästan ohanterbara "vill ha" känslor :))

VisaLiza sa...

Vilket fantastiskt bor. Precis ett sådant som jag letat efter i flera år också. Så kul att du hittat ett! Gillar kontrasten mellan det slitna bordet och kristallkronan. Liza

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vad roligt att du har hittat ett så fint slagbord. Tittar själv efter ett slagbord till mig men de är lite svåra att få tag i.

Ha det gott!

/ Susanne

hagagården sa...

Toppen fint !!!!!!!!!!!!!!
Kramar
Ninni

Jessica sa...

Vill bara säga att jag är såå avis. Vilket bord!
För övrigt en helt underbar blogg som ger mig massor med inspiration. Tack!

LOPPISLIV sa...

Nämen...ohhhh så fint det blev, helt perfekt, och den passar ju så fint till stolarna, ser ut som samma färg/slitning. Kanon!!!

Håller med, ett sånt bord ska synas, näää nu blev jag sugen på ett slagbord jag med. Det är för brett i köket men i vardagsrummet upp kanske...fniss :-)

Ha nu en fin måndag goa du!
Kraaaam Paula

Anonym sa...

Heldige du :) Bordet er nydelig!
Lise

Min KuriÅsa Värld sa...

Skam den som ger sig, en vacker dag så;) Förstår att du är lycklig, bordet är ju helt underbart!
Åsa

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Stunning room...wonderful table!!! All the best,Chrissy

Marie sa...

Vilket underbart fint bord Anette, så glad för din skull!

Kram Marie

Ps. Jag har koll på att du ska ha en av Ninas böcker, har en hel lång lista med förhandsbokade böcker. Hör av mig så fort den har kommit.

hemma hos lilla mej sa...

Vilket läckert bord .Passar klockrent hemma hos dej .Ha en skön måndag.Kram Rita

Anonym sa...

Wow.... Noe så fortryllende vakkert:)
Passet perfekt inn hos deg:)
Klem Merere

Fia sa...

Vad fint det blev, o faktiskt praktiskt också (vilket inte alltid är fallet med gamla bord, kan ta mitt eget som exempel;)! Ha en härlig måndagskväll ♥ Kram fia

Jennyshemochharmoni sa...

Det var verkligen helt ljuvligt! Grattis till ett kanonfynd! :) Kram Jenny

Unknown sa...

Så fint..passade perfekt i matsalen med de andra möblerna! Var hittade du ditt fynd till slut?
Ha de gott!
Kram

hällkulla sa...

Grattis till finfina slagbordet!
Förstår och känner igen din lycka över bordet! Jag känner samma var gång jag stiger in i vårt kök o ser vårt slagbord i köket! Så fint, charmigt! De kunde förr göra möbler el hur!
Njut av ditt fynd!

Ha det gott!
Kram
Pi

Gabriella sa...

Åh så fint det är! Härlig glädjelycka:)

Annas röda stol sa...

Så vackert!!! Ha en trevlig kväll. Kram Anna

Vitspets sa...

Vilket vackert slagbord till en vacker matsal
Kram Karina

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint, vill också ha ;o)
Ha en riktigt härlig vecka!
Kram/Lena

Sockerklaras sa...

Åh, så roligt för dig, Anette! Det ska du bara ha!;) Å så fint det var sen! Ja, jag håller helt med om att en duk på ett sånt bord, det går bort.

Kram till dig!

/Ida

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åhhh, men du!! Det var värt och vänta på, det finaste slagbord jag sett. Underbart lite slitet trä, den där naturliga fina slitningen tar många år och få till.
Grattis till årets köp.
Kramar
AnnaMaria

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så fint bordet var, förstår att du är glad som äntligen lyckats hitta ett för det är inte lätt. Har själv letat i flera år efter just det men någon gång kanske.
HA en fin dag/Kram

Sallys hus sa...

Heeej vännen!
Nu är jag tillbaka!
Å så fint bordet är!
Jag håller verkligen med..det där ska inte täckas över med några dukar inte! Perfekt att slippa måla..;)
Å uthuset..å så fint det blir!
Jag kan riktigt se framför mig nästa sommar då du planterar o donar.. mysigt blir det!
Å vad mycket fint ni har i butiken. Kan tänka mig att det är underbart att åka till jobbet varje dag..;)
Kram Katarina

Annas skattkammare sa...

Vilket fint bord!! Visst blir man glad då man äntligen hittar DET. :) jag vill också ha ett slagbord men eftersom vi är i småbarnslivet nu lyckades mannen övertala mig att det inte är så praktiskt just nu. Så jag väntar snällt tills de blivit lite större. :)
Kram Anna

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll i stugan !

Oj oj oj!
Jag vet inte vad jag ska säga...
Så fint ! Så vackert och alldeles rätt där i ert fina hem.
Vilken Lycka ! :)
Tänk att hitta ett så Fint bord!!!
Jag förstår att ditt hjärta hoppar till.
Den är som gjord till er men jag hade inte heller haft nått mot att ha den hos mig ;)
så du vet om du tröttnar?
Hittar det du den på Blocket?

Riktigt fin Anette!
Alla bilderna. Ska bli kul att få se dukningen.
Hörs imorrn då :)

Ha en fin kväll ! Kram från mig

G:a Affären sa...

Men alltså, det är hur fint som helst! Och vilken tur att du väntade på just det här!
Det är så otroligt fint och jag gillar även de där "mammeluckerna" på mitten. Det gör sig så bra där i din matsal till stolarna. Vilket köp!!!

Och så fina pardörrarna blev med lampan ovanför!
Din pappan vet vad han gör, jag kommer också ihåg att han varit med i andra sammanhang. Han är en duktig snickare!

Kramar
Cia

Vardagligating sa...

Ååååh vilket underbart bord! Det är ett sånt som jag letar efter, fast jag är dålig på att leta, jag vill bara att det ska dyka upp från ingenstans! Var hittade du det? Och vad kostade det?