fredag 15 juli 2016

Trädgården

 Idag visar jag lite från vår trädgård, kul att fota och dokumentera hur det växer, sakta men säkert så får vi det mer och mer lummigt.

 När vi flyttade hit för 17 år sedan så var hela gården som en fotbollsplan, inte ett träd eller buske fanns.

 Vid lekstugan har vi gjort trälådor som jag fyllt med jord och planterat Humle, humle lådor. Det växer så bra så nästa år ska jag utöka Humleodlingen, jag har nya ideer.

 Kolla, jag hittade ett foto från landet som är 16 år gammalt, då var det perenna blommor som gällde.Jag gjorde landet och planterade alla blommorna.

Nu ser det ut så här, syrener, äppelträd, korallkornell, plymspireor, ormbunkar, pioner och annat , mer lummigt och insynsskyddat, det tar sig. En trädgård växer fram år från år och man kommer på nya ideer.
Kraam Anette

Inga kommentarer: