måndag 16 januari 2017

Januari lunken

 Halloj på er !! jaa i Januari händer det ju inte mycket alls, det är som om man bara väntar på att månaden ska ta slut, den är trist och kall, och här hemma händer ingenting på inredningsfronten


 Jag städar och donar då jag har en ledig helg, det där vardagliga ni vet, sen tar jag mig alltid en liten vilopaus i soffan på övervåningen...men nu får jag vila där själv, förut så vilade alltid Nisse där med mig, det var som vår grej det där, att fika och sen vila lite och kolla i mobilen, han var såå ivrig på att få komma med upp så han stod alltid nere vid första trappsteget och skällde då jag gick upp med kaffet först innan jag hämtade honom, lillen som jag saknar dig....


Hans favoritplats var där i hörnet på en kudde, ser ni honom ? Som en liten vit bakelse ligger han där...
Kraaaam Anette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid trevligt att komma iväg och glömma vardagen lite, särskilt efter sjukdom och sorg. Skönt att få tänka på annat ett litet tag. Härligt att Maja finns, har själv en katt Lovisa och hon möter mig alltid då jag kommer hem från jobbet, djur är tillgivna, sviker en aldrig.

Får önska dig en trevlig helg med lite gott fika!

Kram
Kerstin i Blekinge

Anonym sa...

Söta lilla Nisse, får en tår i ögat när jag tänker på sorgen och saknaden hos er. Med tiden tar alla fina minnen över men saknaden finns alltid kvar! Kram till dig från mig